ایران عاشورایی/ ایران را چه بخوانیم که نشانه صلابت و استقامت و اقتدار و جانفدایی باشد؟
اندیشه سیاسی ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ بازدید: 8 نویسنده: admin

ایران عاشورایی/ ایران را چه بخوانیم که نشانه صلابت و استقامت و اقتدار و جانفدایی باشد؟

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و معارف انقلاب اسلامی، حجت الاسلام داوود مهدوی زادگان رئیس پژوهشگاه علوم و معارف انقلاب اسلامی در یادداشتی نوشت: تلاش گسترده ای در یکصد و پنجاه سال گذشته به راه افتاد تا بر این سرزمین متمدن کهن لباس دیگری به تن کنند و لو به جبر و زور رضاخانی. دیکتاتوری که با تظاهر به تعزیت حسینی به قدرت رسید اما با هدایت دنیا گرایان غربزده تلاش کرد از ایران عاشورا زدایی کند.

ایران از آن زمان تا وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵٧ به میزانی که حاکمیت سعی در جدایی و شخصی سازی فرهنگ سیاسی عاشورا داشت صلابت و اقتدارش را از دست داد و به کشوری وابسته و مطیع استعمار غربی تبدیل شد. در شهریور بیست از شمال و جنوب وارد تهران شدند و شاه این مملکت را معزول و مطرودش کردند در حالی که ملی گرایان لاف زن سکوت اختیار کردند و ملت فقط نظاره گری می کردند. بعد آن واقعه تلخ و حقارت آمیز ایران عزیز به زیر سلطه چکمه پوشان آمریکایی صهیونی رفت.

اما ملت حسینی بیش از این تاب تحمل تحقیر و خواری را نداشت و می خواست به همان فرهنگ عاشورایی باز گردد و خواهان احیای اقتدار و جنگاوری و مسلمانی گذشته بود. ملت سلحشور به رهبری مجاهد و حکیم نیاز داشت تا علم نهضت حسینی را بر پا کند و همگی زیر آن علم راه استبداد و استعمار ستیزی را پی بگیرند.

اکنون ایران بیش از چهار دهه است که با رهبری امامین انقلاب و رهبری جدید آیت الله سید مجتبی خامنه ای به فرهنگ سیاسی عاشورایی بازگشته است و هر روز که می گذرد ثمره غرور آفرین و درخشان آن را در سه عرصه خیابان و میدان و دیپلماسی شاهد است. این ملت سلحشور با فرهنگ عاشورایی سه جنگ تحمیلی بزرگ با استکبار جهانی را پیروزمندانه پشت سر گذاشته است.

اکنون پرچم مقدس جمهوری اسلامی با غوطه ور شدن در فرهنگ مجاهدت حسینی به نماد دینداری و مقاومت تبدیل شده است. پرچم ایران عاشورایی از دل خون های ریخته شده سرداران و علما و دانشمندان و در راس آنها رهبر شهید به اهتزاز در آمده و سرافرازانه چونان علم ایران عاشورایی پیش خواهد رفت. انشاالله

 

اشتراک‌گذاری:

دیدگاه‌ها

اولین نفری باشید که دیدگاه ارسال می‌کنید.